top of page

Summer came to Riga

Toukokuussa Riiassa alkoivat säät jo lämmetä. Tässä postauksessa kerron vähän kuulumisiani touko- ja kesäkuulta, joihin sisältyi koulutyön lisäksi paljon kaikkea kivaa tekemistä!

Olimme kavereiden kanssa nauttimassa kesäillasta vanhassa kaupungissa. Tulppaanit olivat juuri puhjenneet kukkaan ja näky oli kaunis!

Minulla on tänä keväänä ollut valinnaiskurssina "lääketieteelliset kasvit" ja tuolta kurssilta menimme vierailulle yliopiston lähellä sijaitsevaan kasvitieteelliseen puutarhaan. Hienointa siellä oli käydä perhoshuoneessa, jossa lenteli vapaana kauniita, isoja, värikkäitä perhosia. Myös monta metriä korkea palmuhuone oli mahtava!

Eräänä sunnuntaisena päivänä, lähdimme ystäväni kanssa Kipsalaan uimarannalle lukemaan seuraavan päivän histologian tenttiin. Aurinko porotti ja asteita oli noin 25!

Meidän CrossFit yhteisömme täytti tänä keväänä kolme vuotta ja juhlimme sitä hyvän ruoan ja aktiviteettien parissa. Meille oltiin vuokrattu mökki, joka oli Daugava joen varrella ja siellä oli mahdollisuus saunoa, suppailla (stand up paddle) sekä kokeilla wakeboardingia. Suppailu oli tosi hauskaa, mutta wakeboardingia en uskaltanut lähteä testaamaan. Ehkä vielä joku päivä!

Eräänä aamuna innostuin panostamaan kunnolla aamiaiseen ja tein itselleni smoothie bowlin.

Kun suurin osa kevätlukukauden tenteistä oli ohi, lähdimme kavereiden kanssa juhlistamaan sitä ulos! Alkuiltaa vietimme ystävän luona herkkuja syöden ja viiniä juoden, loppuillaksi suuntasimme yökerhoon.

Yksi hauskimmista ja mieleenpainuvimmista päivistä alkukesän aikana oli kun lähdimme Siguldaan seikkailupuistoon. Aamulla lähdimme Riiasta junalla kohti Siguldaa, mutta matka ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan: jäimme vahingossa kaksi pysäkkiä liian aikasin pois ja päädyimme kylään keskelle Latvian maaseutua. Onneksi kuitenkin noin kolmen kilometrin kävelymatkan jälkeen pääsimme isolle tielle, jonne saimme soitettua taksin, joka vei meidät perille Siguldaan! Seikkailupuisto oli mahtava: aluksi kiersimme puissa roikkuvat köysiradat. Seuraavaksi söimme puiston ravintolassa, minkä jälkeen menimme hyppimään trampoliineille, lensimme katapultissa, heiluimme Tarzan-keinussa, laskimme mäkeä alas niin "kelkoilla", kumirenkailla kuin joillain kaksipyöräisillä vempeleilläkin.. Lisäksi kokeilimme jousiammuntaa sekä ilmakiväärillä ammuntaa. Illalla lähdimme junalla takaisin kohti Riikaa uupuneina. Kyllä uni maistui tuon päivän jälkeen!

Viimeisen Anatomian tunnin jälkeen tälle lukukaudelle oli hymy herkässä!

Tässä kuvia lenkkimaisemista yhdeltä kuumalta ja aurinkoiselta päivältä, kun kävin vähän happihyppelyllä luku-urakan välissä.

Kun viimeinenkin tentti oli tälle lukukaudelle ohi, pari ystävää Suomesta tuli luokseni juhannuksen viettoon muutamaksi päiväksi. Kävimme aurinkoisena päivänä Jurmalassa ja tässä hieman kuvia sieltä. Juhannusaattona menimme katsomaan vanhaan kaupunkiin Riian juhannusfestivaaleja ja sieltä iltamme jatkui Rock Caféseen.

Nyt kesäloman viettoon Suomeen ja seuraavan kerran Riikaan vasta syyskuun alussa.